Sâmbătă, 2024-04-20, 12:33 PM
Bine aţi venit vizitator | RSS
Formularul pentru autentificare


Principală » 2011 » Septembrie » 3 » Interviu B.U.G. Mafia 2011
10:57 PM
Interviu B.U.G. Mafia 2011


De ce i-ați făcut pe fani să aștepte opt ani de zile pentru un nou album (între "Băieții buni" - 2003 - și "Înapoi în viitor" au mai fost lansate totuși două best-of-uri și un maxi single, n.r.)? Unde va fi disponibil "Înapoi în viitor"?
Tataee (Vlad Irimia)

Este greu în România să produci materiale de calitate  cu atât mai mult independent. Din păcate, proiectul cu albumul aniversar ne-a luat mult mai mult timp pentru că a fost mai dificil de făcut decât credeam noi. Acest album ne-a pus o grămadă de probleme de natură logistică, cum ar fi faptul că ne-au rugat foarte mult să producem CD-uri, când noi nu țineam neapărat să facem asta, ba dimpotrivă. Toate treburile de ordin legal se adună la un moment dat în țară și atunci apar problemele. 

În principiu, cel mai important motiv este că suntem foarte exigenți cu produsele noastre și stăm foarte mult pentru a le duce cât mai aproape de perfecțiune. Niciodată nu poți fi perfect, dar poți să încerci să te apropii. 

Legat de disponibilitatea albumului, cea mai mare noutate este că albumul este disponibil în mod gratuit, în format digital pe site-ul oficial al trupei. Vor exista și CD-uri, care vor fi disponibile tot pe site, pe magazinul oficial al trupei, care va intra în funcțiune duminică.

Odată cu CD-urile va fi pusă la dispoziția publicului prima serie de tricouri oficiale ale trupei BUG Mafia în toată activitatea de 17 ani a trupei. Sperăm ca fanii să aprecieze gestul nostru și chiar dacă ajung să downloadeze albumul din sursele cu care sunt ei obișnuiți, să zicem torente sau ODC, să intre și la noi pe site să-l ia, dacă le place.


De ce ați ales să distribuiți albumul gratuit, în condițiile în care ați spus constant în versurile voastre că e important pentru voi să faceți bani din muzică? Cum plănuiți să monetizați site-ul?
Vrem să introducem un concept destul de nou, brandingul artistic. Fanii vor putea descărca materialele trupei gratuit, iar aceste materiale vor fi branduite cu brandurile unor posibili parteneri care vor acoperi probabil costurile de producție și vor facilita astfel această gratuitate a albumelor, videoclipurilor și tot ceea ce ține de activitatea publicistică a trupei. În al doilea rând, sperăm ca în curând YouTube să deschidă o filială în România și să putem monetiza și vizualizările pe care le avem pe YouTube.



Câte vizualizări ați adunat în total pe canalul oficial de YouTube?

Într-un an și jumătate, cu 11 clipuri vechi care aveau cam toate câteva milioane de vizualizări în prealabil uploadurilor noastre, am ajuns la 34 de milioane de vizualizări. Într-un an și jumătate, eu cred că este o cifră impresionantă.


Best-of-ul "Viața noastră 2" a fost lansat, în 2009, ca insert al unui ziar, și acum veți da la liber drumul albumului "Înapoi în viitor". Ce v-a făcut să vă separați de sistemul clasic de distribuție?
Faptul că nu funcționa. De altfel, sistemul clasic de distribuție a funcționat prost în România dintotdeauna. Nu au existat rețele serioase de magazine și rețelele serioase de electronice și chiar retailerii mari care au intrat în treaba asta cu CD-urile au făcut-o pentru imagine. Chiar a existat un caz în care un astfel de retailer de electronice a venit și a comandat câte un CD pentru fiecare magazin. A fost făcută ca o treabă de ridicare a valorii respectivului lanț în fața posibililor cumpărători. Iar distribuirea CD-urilor la pachet cu ziarele nu poate fi văzută în niciun caz ca o afacere. Poate fi văzută ca un instrument de promovare și ca un instrument de a-ți duce foarte repede muzica spre public. Din punct de vedere financiar nu a fost însă ceva rentabil niciodată.


Ce părere ai de industria muzicală autohtonă la momentul actual?
Din fericire, industria muzicală românească evoluează. Muzica dance a evoluat foarte mult, muzica hip-hop începe să creeze calitate și pentru marele public. Cred că avansăm foarte repede, având în vedere condițiile în care lucrăm.


Best-of-ul "Viața noastră 2" a fost lansat, în 2009, ca insert al unui ziar, și acum veți da la liber drumul albumului "Înapoi în viitor". Ce v-a făcut să vă separați de sistemul clasic de distribuție?
Faptul că nu funcționa. De altfel, sistemul clasic de distribuție a funcționat prost în România dintotdeauna. Nu au existat rețele serioase de magazine și rețelele serioase de electronice și chiar retailerii mari care au intrat în treaba asta cu CD-urile au făcut-o pentru imagine. Chiar a existat un caz în care un astfel de retailer de electronice a venit și a comandat câte un CD pentru fiecare magazin. A fost făcută ca o treabă de ridicare a valorii respectivului lanț în fața posibililor cumpărători. Iar distribuirea CD-urilor la pachet cu ziarele nu poate fi văzută în niciun caz ca o afacere. Poate fi văzută ca un instrument de promovare și ca un instrument de a-ți duce foarte repede muzica spre public. Din punct de vedere financiar nu a fost însă ceva rentabil niciodată.


Ce părere ai de industria muzicală autohtonă la momentul actual?
Din fericire, industria muzicală românească evoluează. Muzica dance a evoluat foarte mult, muzica hip-hop începe să creeze calitate și pentru marele public. Cred că avansăm foarte repede, având în vedere condițiile în care lucrăm.


Dacă e să intrăm mai în detaliu, cum ți se pare hip-hop-ul românesc din ziua de azi? Anul 1998 este considerat ca un an de glorie pentru acest gen, putem vorbi de o evoluție?
Bineînțeles. Sunt mai mulți artiști hip-hop acum care au succes la nivel național decât în 1998. Sunt mai mulți artiști hip-hop decât în 1998 care nu doar au mai mult succes la nivel național, dar sunt considerați și a fi în top ten între artiștii din România. Noi și Paraziții suntem un caz special. Fiind foarte vechi, fanii noștri au crescut odată cu noi. În cazul artiștilor mai noi, va fi nevoie de ceva timp până când publicul care îi susține să crească și să aibă putere financiară pentru a deveni astfel interesanți pentru posibil parteneri sau pentru sponsorizări. În plus, este o percepție destul de greșită că anul 1998 a fost extraordinar. În 1998 și 1999 au fost probabil câteva piese care au prins la nivel național mai mult decât în alți ani. Însă, ținând cont de ce s-a întâmplat la nivel național în ultimii ani, este mult mai bine acum.


Care au fost culisele noii colaborări cu Loredana Groza, după 13 ani, la piesa "Fără cuvinte"?
Bun, avem o piesă, vrei să cânți pe ea? Da. A venit în studio, a ascultat instrumentalul, i-am arătat textul și într-o oră și jumătate a tras tot. Astea au fost culisele, fără complicații de genul "dați-mi piesa să văd dacă îmi place sau nu". Loredana are încredere în noi când vine vorba despre producții muzicale și idei și tot felul de astfel de detalii care fac un produs să fie la un nivel înalt sau nu. Știa de la început despre ce e vorba.







Cui i-a aparținut ideea videoclipului piesei "Fără cuvinte" și cum ați colaborat cu actorii Dragoș Bucur și Mirela Oprișor și cu regizorul Alex Ceaușu?
Cu Alex, ca să o iau în ordine inversă, lucrăm la modul destul de exclusiv din vara lui 2009, de la ultimul clip de pe "Viața noastră 2", cel al piesei "În anii ce-au trecut". Mirela este fan, Dragoș Bucur la fel, așa că le-am zis să-și facă de-o milă. Au acceptat să apară în clip și să-i chinuim, după cum s-a văzut, fără a cere bani. Le-am promis totuși niște bani de înghețată la final, dar n-au vrut să accepte, au spus că nu le place înghețata. Ideea videoclipului i-a aparținut soției mele, care a venit și în trecut cu idei foarte mișto pentru activitatea noastră.


La multe videoclipuri ați colaborat cu mari sportivi români, precum Marius Lăcătuș, Leonard Doroftei și, anul acesta, la clipul piesei "Cât poți tu de tare", cu Daniel Ghiță. De ce ați ales să faceți astfel de colaborări și care este numitorul comun al trupei BUG Mafia cu acești sportivi?
Îi admirăm foarte mult pe acești sportivi, considerăm că sunt persoane care merită într-adevăr a fi promovate în rândul tinerilor, pentru că sunt exemple demne de urmat. Sunt oameni care au reușit unde foarte mulți alții au eșuat.

Este și o plăcere pe plan personal să intri în contact cu ei, să le simți energia, să le simți personalitatea și chiar să înveți câte ceva de la ei. Am colaborat cu sportivi pentru în proporție de 70% fanii BUG Mafia sunt de sex masculin, iar foarte mulți dintre ei sunt interesați de sport. Prin prisma genului muzical, luptătorii se potrivesc foarte bine. 

În cazul de față, am vrut să facem un clip care să prezinte o luptă ilegală și ni s-a părut foarte potrivit Daniel pentru asta. Îi vom rămâne recunoscători și cu cea mai mare plăcere am colabora din nou cu el într-un clip.






Va urma și alt videoclip de promovare a albumului "Înapoi în viitor"?
Va fi și un al treilea clip, deocamdată cea mai importantă candidată este piesa "Înainte să plec", dar vom vedea în timp și reacția fanilor și ce se va întâmpla și cu restul pieselor.


La mijlocul anului 2010, vorbeai de un posibil reality-show al trupei BUG Mafia? E în continuare în stadiu de proiect? De ce nu s-a concretizat?
Nici măcare nu s-a început, pentru că din punct de vedere logistic și financiar, atâta timp cât nu ai un partener care să acopere măcar o parte din costurile de producție, este foarte complicat să produci așa ceva și să-l monetizezi după. Ideea rămâne în picioare, dar trebuie să găsim o soluție viabilă pentru a o realiza.


Dacă ar fi să se concretizeze, ce ar conține respectivul reality-show?
Detalii despre viața profesională a trupei: studio, lansări, concerte, tot ce înseamnă viața profesională a trupei. Probabil că vor fi și detalii din viața personală a noastră, pentru că e greu să le ocolești, dar în niciun caz nu se va axa pe acest aspect.


Ce planuri aveți acum, după ce ați lansat "Înapoi în viitor"? Se vorbea prin 2010 de lansarea a două albume...
Al doilea proiect este în continuare o variantă, însă doar în cazul în care reușim să semnăm un parteneriat cu cineva tocmai pentru a acoperi o parte din aceste costuri de producție. Dacă în cazul de față am reușit să susținem noi din punct de vedere financiar acest proiect, în cazul celui de-al doilea album programat este nevoie neapărat de susținere financiară externă.


Va exista și un concert de lansare a albumului "Înapoi în viitor"?
Plănuim să facem și un concert de lansare, care va avea loc la sfârșitul lunii septembrie sau începutul lunii octombrie, pentru a lăsa timp fanilor să învețe versurile, ca să facem un show mișto dacă tot ne întâlnim și ne frecăm coatele împreună.




Vizualizări: 857 | Adăugat de: Bogdan | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 0
Doar utilizatorii înregistraţi pot adăuga comentarii
[ Înregistrare | Logare ]
Căutare

Sondajul nostru
Ce parere ai despre emedia-zone ?
Total răspunsuri: 650

Inregistrati online


Statistici
Conectati : 1
Oaspeti : 1
Inregistrati : 0

publicitate online
Copyright eMz "eMediaZone Prietenul tau pe Net" © 2024 : vizitator